Ik heb tijdens mijn stage veel verschillende dingen kunnen en mogen doen. Mijn 3 hoofd opdrachten waren:
- 2 Nieuwsbrieven schrijven
- Alle Privium service mails uit geschreven
- Het KLM Open
Nieuwsbrief 1 was mijn eerste grote opdracht voor stage, ik vond het toen nog lastig om vragen te stellen en meetings in te plannen, dus toen de deadline steeds dichterbij kwam gingen Victoria en Yvonne pas checken wat ze ervan vonden en het was niet slecht, maar ook zeker nog niet goed… Dus toen was er last minute nog heel veel stress… Wel heb ik bedacht te werken met punten in de intro, zo is het in 1x duidelijk wat er in de mail zal staan.
Nieuwsbrief 2 wilde ik graag de stress voorkomen, ik heb veel check meetings in gepland en alles liep veel soepeler en er was eigenlijk geen stress. (zie afbeelding voor de nieuwsbrief)
Daarnaast heb ik mij mijn hele stage lang bezig gehouden met de service mails van Privium, ik moest een duidelijk overzicht maken van de mails in een word document.
En als laatste het KLM Open, zie dat hieronder

KLM Open vlog

Tijdens mijn stage heb ik het KLM Open mogen voorbereiden. Het KLM Open is een groot (internationaal) golf event. En wij stonden er dit jaar met een VIP Service stand.
We hebben in onze VIP Service stand 2 VIP lounges na gemaakt (zo goed mogelijk dan).
Ook heb ik een winactie bedacht: raad het aantal golfballen in de koffer. Ik vond dit zelf geniaal en beide Yvonne en Victoria vonden het ook een top idee!
Je kon met de winactie elke dag een gratis VIP Service winnen! Een winactie die laagdrempelig is en een fantastische prijs heeft, beter kan bijna niet!
Daarnaast gingen we ook werken met VR-brillen! Ik kreeg hier de leiding over, ik moest ze ophalen, zelf programmeren en het team alles uitleggen over hoe de VR-brillen werken. Dit was even puzzelen maar het is gelukt!
Na 2 maanden voorbereiden was het dan zo ver: Het KLM Open was begonnen! Ik was er op de eerst dag, en heb toen een leuke vlog gemaakt voor jullie:
Stagebegeleiders
Ik heb in mijn stage het meeste gewerkt met deze drie vrouwen:
Rechts zie je Victoria: Victoria is mijn ene stagebegeleider en ook met Victoria kon ik erg fijn werken! Met Victoria heb ik nauw samengewerkt aan het KLM Open. Samen ideeën bedenken en oplossen deden we het meest!
In het midden zie je Yvonne: Yvonne is mijn andere stagebegeleider en een hele fijne ook! Ze kon me altijd goed begeleiden en gaf op een fijne manier feedback.
Links zie je Patricia: de ‘commercial manager’. Patricia is de baas, alle ideeën en nieuwsbrieven etc moesten eerst langs haar voor goedkeuring, beviel iets niet dan moest ik met een ander voorstel komen.
Voor meer foto’s van mijn stage zie:

Mijn stagebuddy bezoek
Ik ben tijdens mijn stage buddy bezoek op bezoek geweest bij Joël. Hij loopt stage bij American today.
American today is een heel ander bedrijf dan Schiphol.
Het is kantoor is kleiner, en dan niet alleen in de grootte van het gebouw maar ook in ruimte.
De kamers zijn veel voller ingericht, de bureau’s staan dichter op elkaar en er is meer aankleding in de kamers; zoals kasten, kledingrekken en schilderijen.

Op deze foto zie je dat Joël en ik samen aan het kijken zijn naar zijn opdracht.
Hij moest alle nieuwe kleding op de site zetten, hiervoor had hij een template dus hij hoefde eigenlijk alleen maar het goede product in de juiste template te zetten, wat echt super efficiënt is! Daar kan Schiphol zeker nog wat van leren! (Al zijn ze daar wel nu mee bezig)
Ook was Joël bezig met een nieuwsbrief, ook hier was weer een handig template voor en die hoefde hij dus ook alleen maar in te vullen en dan was het al klaar.
Daar ben ik wel jaloers op moet ik zeggen… Ik heb ook tijdens mijn stage 2 nieuwsbrieven moeten schrijven en deze moest ik beide helemaal zelf bedenken en schrijven.
Dus van de templates kan Schiphol zeker wel wat leren!
Tijdens het bezoek kwam ik er ook achter dat zijn team veel kleiner was! Het volledige marketing team bestond uit ongeveer 6-8 man.
Bij Schiphol bestaat het volledige marketing team uit 50 man.
Echt wel een flink verschil!
Het lijkt mij leuk maar ook lastig om een kleiner team te hebben. Het is leuk omdat je dan super veelzijdig aan de slag kan gaan en veel verschillende onderwerpen tegenkomt. Maar dat lijkt me juist ook heel lastig, omdat je daardoor niet volledig ergens op gefocust bent en dan eerst dus een lange tijd moet onderzoeken wat alles precies betekent.
Met Premium Services marketing team ben je op 2 dingen gefocust: Privium en het VIP, dat is een stuk overzichtelijker. Zelf vind ik mijn team fijner.
Tekst uit mijn logboek van de dag: “In de middag ben ik naar mijn stagebuddy Joël gegaan! Hij loopt stage bij America Today en dat is echt een heel ander bedrijf! Erg grappig om dat verschil te zien. Het was vooral veel kleiner en rommeliger… Overal lag en hing kleding, wat natuurlijk logsich is voor een kledingmerk, maar ik had het toch echt wel even heel anders in mijn hoofd. We hebben samen een aantal verschillen van de bedrijven besproken en ik heb nog even bekeken wat hij tot nu toe allemaal gedaan heeft. Hij schrijft ook de nieuwsbrief maar daar hoeft hij echt veel minder over na te denken dan ik, dus dat vond ik ook wel heel leuk om te zien.”